Mobiljouren

Inledande villkor

Alla priser anges i SEK inkl 25% moms. Priset som gäller är det som är angivit den dag du gör din beställning. Fraktkostnader och andra avgifter redovisas innan du bekräftar köpet.

Kunder som beställer från länder utanför Sverige kan vara skyldiga att betala tullavgifter.
Ev tullavgifter är inte inkludertat i priset och redovisas inte innan du bekräftar ditt köp.
Ev tullavgfifter ska betalas av kunden till tullen i det land som vi levererar till.

Du kan välja mellan flera olika betalningsmetoder. Välj det alternativ som passar dig bäst när du kommer till kassan. Minderåriga ( under 18 år) får ej genomföra köp utan målsmans godkännande.

Betalsätt

Klarna och Payson

Vi använder oss av Klarna och Payson som betalnigsleverantörer. Klarna och Payson är Sveriges största och säkraste tredjeparts betallösningar som gör det möjligt att ta emot betalningar via din bank, kredit, betalkort eller faktura. Klarna och Payson följer de mest strikta säkerhetskraven i branschen och har över en miljon användare i Sverige.


Företag? Vill du att vi fakturerar ditt företag? Kontakta oss på info (at) mobiljouren.se

Frakt och leveranser

En fraktavgift tas ut på samtliga order. För närvarande ligger fraktavgiften för rekommenderad post på 115 SEK.


Leveranstid. Normal leveranstid är omgående vilket betyder att den lämnar vår lager 1-3 arbetsdagar från att vi fått din beställning.
Vi skickar normalt med Postnord. Se nedan om deras leveranser.

Om en vara avviker mot normal leveranstid kontaktar vi er via e-mail för att meddela beräknad leveranstid.

Har du beställt flera varor kommer de i största möjliga mån att sampaketeras.
Skulle vi vara tvungna att delleverera står Mobiljouren för den extra fraktavgiften.

Om varan skadas eller kommer bort under transporten från Mobiljouren till kunden så är Mobiljouren (betalnings)ansvarig. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den till Mobiljouren så är kunden (betalnings)ansvarig. Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall du omedelbart reklamera detta till fraktbolaget.

För paket som inte löses ut inom 14 dagar, förbehåller sig Mobiljouren rätten att debitera kunden för vår fraktavgift, returfrakt samt expeditionsavgift till oss. Observera att ej utlösta paket ej gäller som retur.

Reklamationer. Om en vara skulle vara felaktig, defekt eller felexpedierad så ber vi dig kontakta oss omedelbart via e-mail på info (at) mobiljouren.se så vi kan rätta till felet. Ersättningsleveranser sker naturligtvis helt utan kostnad för dig.

Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.

Ångerätt och returer

Du kan ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet, utan att ange någon anledning. Varan måste returneras i oförändrat skick och i originalförpackning.

Ur miljösynpunkt och för din enkelhet, använd gärna emballaget varan blev levererad i.

Skicka returen med en notering eller följesedel om ordernummer och om du vill returnera eller byta till annan vara. Köpesumman återbetalas i sin helhet, senast 30 dagar efter det att vi har fått varan i retur.

Är varan beställd mot faktura så rekommenderar vi att vi får tillbaka returen innan fakturans förfallodatum. Annars måste fakturan betalas i tid och vi returnerar då pengarna så fort vi fått returen.

Du som kund står själv för returfrakten. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav.

Behöver du hjälp eller mer information kontaktar du oss på info (at) mobiljouren.se så hjälper vi dig på bästa sätt.

Returadress:

Anaprog AB
C/O Mobiljouren
Vaktstigen 11
141 74 Segeltorp

Övrigt

Mobiljouren ingår i Anaprog AB (org nr 556830-7879), Östanvägen 5, 14141 Huddinge. 

Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.